Witamy na Oficjalnej Stronie Automobilklubu Biłgorajskiego

logo ak rok

Lokalizacja

ul. Targowa 15
Adres do korespondencji:

ul. Boh. Monte Cassino 9
23-400 Biłgoraj

E mailE-mail:

poczta@akbilgorajski.pl

Adres strony

www.akbilgorajski.pl

 

 telefonPZM z rokiek

    Tel.: (84) 686-24-98  
     Kontakt w godz: 800-1600

                Tel. kom.: 691-753-301
                     (Prezes Zarządu)

Logowanie

Kalendarz Imprez

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

WSPÓŁPRACA

ZO PZM Lublin

PZM

Kluby PZM

Autom Lub. logo

Urząd Miasta Biłgoraj

urzad miasta

Urząd Gminy Biłgoraj

UGB

Starostwo Powiatowe w Biłgoraju

herb powiat bilgorajski 602

KPP w Biłgoraju

pol

OSiR

logo osir

BCK Biłgoraj

BCK

Forum OPPB

LOGO

LOK Biłgoraj

LOGO LOK

RCEZ w Biłgoraju

rcez bilgoraj logo aa

PTTK O/ Biłgoraj

PTTK Biłgoraj

Stowarzyszenie BPB

Stow.BPB logo rozm.50KB 002

Stowarzysznie BPR

BPR

Rowerowe Roztocze

logo rowerowe roztocze

Gościmy

Odwiedza nas 647 gości oraz 0 użytkowników.

Ilość Odsłon

303760

gr prdr0140

gr mdc2024 kaart forweb1Reprezentant Automobilklubu Biłgorajskiego Marek Łój -uprawiający sport motorowy (ATV i SSV), zanotował udany start na quadzie w rajdzie off-road pn.„MAROCCO DESERT CHALLENGE” (MDC) – Extreme Rally-Raid, organizowany w dniach 11-20 kwietnia 2024r. na pustynnych piaskach Maroka. Uczestnicy mieli do pokonania trasę o długości blisko 3 tys km(!) i składała się z 8 odcinków. W tegorocznej edycji rajdu MDC 2024 wzięło udział ponad 200 pojazdów 4 kategoriach: motocykle i quady, pojazdy terenowe 4x4 typu SSV (side-by-side) o masie do 700 kg (modele Maverick o mocy nawet 200 KM - marki CAN-Am, należą do najbardziej tych popularnych), samochody i buggy oraz ciężarówki 4x4. W kategorii motocykle i quady - wystartowało 34 kierowców - ukończyło rajd 30-tu, jedynym startującym reprezentantem Polski i PZMot. był Marek Łój na quadzie PHOTO 2024 04 21 10 30 45 kopiaLR 240420091544 MMPHOTO2 kopiaYamaha, przedsiębiorca z Rzeszowa, reprezentujący PZM i Automobilklub Biłgorajski, w kat. pojazdy terenowe SSV (CAN-Am) – 52 załogi, ukończyło 43 (z Polski startowało 5 załóg); w kat. samochody i buggy startowało 45 załóg, ukończyło 40 (z Polski startowała jedna załoga, która zajęła 13 miejsce: Magdalena Zając i Adam Szelerski); w kat. ciężarówki 4x4 startowało 9 załóg 4-osobowych (dominowały marki: DAF, IVECO) – w tej kategorii nie było kierowców /załóg z Polski. 

Marek Łój (nr start. 117), startujący na quadzie, w końcowej klasyfikacji zajął 16 miejsce, co plasowało go w połowie stawki startujących w grupie motocyklistów. Na mecie odebrał od organizatorów puchar za 1-sze miejsce w kategorii „quad”Szkoda, że jego wyniki czasowe na odcinkach i końcowym rajdu, nie mogły być porównywane do innego zawodnika na quadzie, tylko do wyników motocyklistów, z którymi rywalizował na trasie. Bez wątpienia, kierowcom jednosladów było łatwiej pokonywać bardzo trudne i wymagające odcinki rajdu. Na gorąco Marek podzielił się swoimi wrażeniami z rajdu: "Jestem bardzo usatysfakcjonowany z jazdy i wyniku, jaki osiągnąłem, choć mocno żałuję, że nie ustrzegłem się dwóch prostych błędów nawigacyjnych. Gdyby nie popełnione błędy na trasie i strata czasowa blisko 30 min. pewnie uplasowałbym, się w czołówce tabeli grupy 

PHOTO 2024 04 21 10 30 46 kopia kopiamotocyklowej. Miałem okazję ścigać się z najlepszymi motocyklistami z Europy i sprawdzić swoje umiejętności na piaskach w Maroku już kolejny raz. Będę dobrze wspominał 10-dniowy udział w tej znanej imprezie, bo poznałem wielu ciekawych zawodników z Polski i Europy, z którymi – mam nadzieję spotkać się jeszcze na rajdowych trasach…” W tej kategorii na 34 startujących - rajd ukończyło 30 zawodników (29 motocykli i 1 quad).  Wyniki czasowe (miejsca) - Marka Łoja na poszczególnych odcinkach rajdu: I -31 czas; II -8 czas, III -20 czas, IV -14, V -18 czas, VI -7czas, VII -16 czas, VIII -10 czas. Przed reprezentantem PZMot. i  Automobilklubu Biłgorajskiego - Markiem Łojem, kolejne starty w rajdach. Jego marzeniem jest wystartować w najbliższym czasie w Mistrzostwach Polski i Europy, na oficjalnych imprezach ale pod znakiem PZM, który miał na swoim kombinezonie oraz patronatem FIA / FIM. Ta ranga zawodów z pewnością - poza większą satysfakcją, dawałaby zawodnikowi możliwość sprawdzenia swoich umiejętności i skonfrontowania się z najlepszymi zawodnikami crossowymi w kraju i Europie jeżdżącymi na ATV lub SSV. Chociaż Marek swojego udziału w tym rajdzie, nie odbiera w kategoriach dużego sukcesu, to jednak władze, członkowie Klubu a także jego Koledzy i znajomi, gratulują mu udanego startu w dużej, zagranicznej imprezie i osiągniętego wyniku. Zawodnikowi życzymy udanych startów w następnych rajdach.!

Bogata galeria i relacja z rajdu MDC 2024 zamieszczona na stronie organizatora imprezy - JOWI TRAVEL (Belgia), najlepiej oddaje atmosferę rajdu, przebieg oraz zmagania kierowców i załóg w poszczególnych kategoriach na trasie rajdu: https://www.moroccodesertchallenge.com                                                     

Uwaga! Pełny tekst relacji z rajdu zamieszczamy poniżej w "czytaj więcej".

Udany start w rajdzie reprezentanta PZM i Automobilklubu Biłgorajskiego

W wielu miejscach Europy są organizowane rajdy terenowe, jednak nie wszystkie cieszą się dużym zainteresowaniem, gdyż nie bez znaczenia odgrywa miejsce geograficzne i warunki terenowe. Najbardziej znaną i renomowaną imprezą na świecie są terenowe Rajdy Dakar, w których sukcesy odnosili także Polacy. Przed kierowcami rajdowymi, którzy startują w wyścigach crossowych w kraju czy na terenie Europy, zawsze stoją duże wymagania. Im trudniejsze warunki i trasa, tym większe wyzwania przed uczestnikami rajdów „off-road”.

Na terenach pustynnych Maroka, od 2008 roku organizowane są wyścigi rally crossowe pn. „MAROCCO DESERT CHALLENGE” (MDC) – Extreme Rally-Raid "od wybrzeża do wybrzeża” - zwane "Małym Dakarem". W tegorocznej edycji raju, przeprowadzonej w dniach 11-20 kwietnia 2024 r., organizatorzy wyznaczyli dla uczestników trudną trasę o długości blisko 3 tysięcy kilometrów z Agadiru na Oceanem Atlantyckim do Saidii na brzegiem Morza Śródziemnego. Na trasie składającej z 8 odcinków, w ciągu ośmiu dni rozgrywane były wyścigi w których „każdy kierowca walczył z żywiołem, swoim sprzętem i samym sobą”. To z pewnością było wielkie wyzwanie dla każdego kierowcy lub załogi. Niezależnie od kategorii pojazdu, trzeba się wznieść na wyżyny swoich umiejętności i wytrzymałości, bo pustynna trasa offroadu nie wybacza żadnemu kierowcy. W tych zawodach rozgrywanych w jeździe na czas, niezbędna jest kondycja i wielka odporność, bo ekstremalne warunki w jakich przebiega rajd "dzień po dniu", są sprawdzianem sprzętu i kunsztu techniki jazdy kierowcy. Jazda w tej strefie geograficznej, po pustynnych bezdrożach Afryki Północnej, odbywa się przy bardzo wysokich temperaturach i wszechobecnym piasku, z którymi zmagają się uczestnicy wyścigów offroadu od startu do mety. Zarówno temperatura jak i piasek czy kamienie na trasie, mogą skutecznie wyeliminować z jazdy najlepiej przygotowany pojazd. Co oznacza, że w tym sporcie, potrzeba jest jeszcze trochę szczęścia…                                                                                                                                                       

Marocco Desert Chellenge nie jest oficjalnym rajdem FIA / FIM(Federation Internationale de l’Automobile / Motocyklisme), stąd też regulamin w tej imprezie jest bardziej elastyczny, jeśli chodzi o dopuszczenie „pojazdów specjalnych”. W imprezie mogą brać udział wszystkie typy pojazdów z napędem 4x4 buggy, motocykle, quady, pojazdy lekkie SSV i ciężarówki, chociaż jeden pojazd nadaje się do ciężkich rajdów terenowych bardziej niż drugi. Co też oznacza, że organizatorzy rajdu i kierowcy muszą spełniać pewne kryteria, mające wpływ na bezpieczeństwo, które obowiązuje w każdej imprezie motorowej.

W tegorocznym rajdzie MDC 2024 wzięło udział ponad 200 pojazdów 4 kategoriach: motocykle i quady, pojazdy terenowe 4x4 typu SSV (side-by-side) o masie do 700 kg (modele Maverick o mocy nawet 200 KM - marki CAN-Am, należą do najbardziej tych popularnych), samochody i buggy oraz ciężarówki 4x4. 4x4. Udział w rajdzie 20 terenowych ciężarówek, 150 pojazdów terenowych 4x4 i SSV oraz 50 motocykli i quadów na starcie MDC 2024, plasuje imprezę wysoko w rankingu trudności rajdów na świecie. Rosnąca liczba zgłoszeń pozwala nie tylko na dodanie każdej podkategorii ale także gwarantuje uczestnikom realną konkurencję w tych podgrupach. Najliczniejszą grupę kierowców startujących w MDC stanowią zawodnicy z Europy Zachodniej - Francji, Hiszpanii, Niemiec ale nie brakuje też reprezentantów innych krajów Europy oraz Polski.!

W kategorii motocykle i quady - wystartowało 34 kierowców - ukończyło rajd 30-tu, jedynym startującym reprezentantem Polski i PZMot. był Marek Łój na quadzie Yamaha, przedsiębiorca z Rzeszowa, reprezentujący PZM i Automobilklub Biłgorajski, w kat. pojazdy terenowe SSV (CAN-Am) – 52 załogi, ukończyło 43 (z Polski startowało 5 załóg); w kat. samochody i buggy startowało 45 załóg, ukończyło 40 (z Polski startowała jedna załoga, która zajęła 13 miejsce: Magdalena Zając i Adam Szelerski); w kat. ciężarówki 4x4 startowało 9 załóg 4-osobowych (dominowały marki: DAF, IVECO) – w tej kategorii nie było kierowców /załóg z Polski.  

Na trasie marokańskiego rajdu MDC 2024 można było spotkać kierowców w różnym wieku i doświadczeniu, choć dominują mężczyźni, jechały także kobiety, co zasługuje na szczególne podkreślenie. Na pewno każdy startujący w tej imprezie nie był nowicjuszem i posiadał większe lub mniejsze umiejętności i doświadczenie, które pozwalało na pokonanie trudnych odcinków rajdu, biegnących po dzikich pustynnych bezdrożach Maroka.

Każda impreza ma swoich faworytów, którzy i tym razem plasowali się na czołowych pozycjach w 4-ch kategoriach. Wyniki końcowe klasyfikacji kierowców i załóg poszczególnych kategorii można znaleźć na stronie MDC: (https://www.moroccodesertchallenge.com). Bogata galeria i relacja z rajdu MDC 2024 zamieszczona na stronie organizatora imprezy - JOWI TRAVEL (Belgia), najlepiej oddaje atmosferę rajdu, przebieg oraz zmagania kierowców i załóg w poszczególnych kategoriach na trasie rajdu. Mając na względzie rajdy terenowe, nie należy pomijać wielkiego ryzyka kierowcy lub załogi, w czasie zmagań towarzyszących zawodnikom podczas wyścigów. Z kolei, prawdopodobieństwo uszkodzenia pojazdu jest wpisane w sport motorowy. Awarie sprzętu są czymś naturalnym, z czym każdy zawodnik prędzej czy później musi się zetknąć. Z dużym stopniem prawdopodobieństwa można założyć, że kilka procent kierowców /załóg nigdy nie dociera do mety wyścigu. Australijski kierowca Formuły 1 Mark Webber (Red Bull Racing) powiedział kiedyś po wyścigu: „W sporcie motorowym zwycięstwa należy brać wtedy, kiedy się nadarzają.”

W tak ekstremalnej dyscyplinie sportu, jakim są rajdy terenowe, z punktu widzenia ludzkiego i społecznego, ostatecznie nie jest najważniejsze miejsce, uzyskany czas, a nawet dojechanie bez awarii do mety (!), tylko bezpieczny przebieg imprezy, bez ofiar czy nieszczęśliwych wypadków na trasie….

To co szczególnie cenią sami uczestnicy rajdów, to niezapomniana atmosfera, wzajemne kontakty i relacje uczestników, których łączy jedna, wielka pasja do tego sportu...                                                                          W związku z udziałem reprezentanta PZMot. w pierwszej kategorii „motocykle/quady” -Marka Łoja (A.Biłgorajski), który interesuje się tą dyscypliną od kilku lat i regularnie uczestniczy w treningach z czołowymi zawodnikami uprawiającymi „off-road” w kraju, przybliżymy jego udany start na quadzie Yamaha w tegorocznym MDC 2024. W tej kategorii (motocykle /quady) dopuszczone były wszystkie typy motocykli terenowych, zwykle o masie nie większej niż 160 kg. Tę kategorię zdominowały motocykle popularnych marek: KTM, Husqwarna, Yamaha, Beta. W tej imprezie dozwolone są także wszystkie typy quadów: quady wyścigowe 4×2 i quady 4x4. 4×4.                                    Marek Łój (nr start. 117), był jedynym zawodnikiem w tej grupie startującym na quadzie. Jego wynik końcowy w tej kategorii to 16 miejsce plasowało go w połowie stawki startujących. Na mecie odebrał od organizatorów puchar za 1-sze miejsce w kat. „quad”. Szkoda, że jego wyniki czasowe na odcinkach i końcowy, nie mogły być porównywane do innego zawodnika na quadzie, tylko do wyników motocyklistów, z którymi rywalizował na trasie. Bez wątpienia, kierowcom jednośladów było łatwiej pokonywać bardzo trudne i wymagające odcinki rajdu.                  Na gorąco Marek podzielił się swoimi wrażeniami z rajdu: "Jestem bardzo usatysfakcjonowany z jazdy i wyniku, jaki osiągnąłem, choć mocno żałuję, że nie ustrzegłem się dwóch prostych błędów nawigacyjnych. Gdyby nie popełnione błędy na trasie i strata czasowa blisko 30 min. pewnie uplasowałbym, się w czołówce tabeli grupy motocyklowej. Miałem okazję ścigać się z najlepszymi motocyklistami z Europy i sprawdzić swoje umiejętności na piaskach w Maroku już kolejny raz. Będę dobrze wspominał 10-dniowy udział w tej znanej imprezie, bo poznałem wielu ciekawych zawodników z Polski i Europy, z którymi – mam nadzieję spotkać się jeszcze na rajdowych trasach…”                                                                             W tej kategorii na 34 startujących - rajd ukończyło 30 zawodników (29 motocykli i 1 quad). Wyniki czasowe (miejsca) - Marka Łoja na poszczególnych odcinkach rajdu: I -31 czas; II -8 czas, III -20 czas, IV -14, V -18 czas, VI -7czas, VII -16 czas, VIII -10 czas. Przed reprezentantem PZMot. i Automobilklubu Biłgorajskiego - Markiem Łojem, kolejne starty w rajdach. Jego marzeniem jest wystartować w najbliższym czasie w Mistrzostwach Polski i Europy, na oficjalnych imprezach ale pod znakiem PZM, który miał na swoim kombinezonie oraz patronatem FIA / FIM. Ta ranga zawodów z pewnością - poza większą satysfakcją, dawałaby zawodnikowi możliwość sprawdzenia swoich umiejętności i skonfrontowania się z najlepszymi zawodnikami crossowymi w kraju i Europie jeżdżącymi na ATV lub SSV. Chociaż Marek swojego udziału w tym rajdzie, nie odbiera w kategoriach dużego sukcesu, to jednak władze, członkowie Klubu a także jego Koledzy i znajomi, gratulują mu udanego startu w dużej, zagranicznej imprezie i osiągniętego wyniku. Zawodnikowi życzymy udanych startów w następnych rajdach.!                                                                                                                                                                                   

Tekst źródło: Automobilklub Biłgorajski /www.akbilgorajski.pl/ Fot.: Foto Vision MDC

autor: Zenon -prezes AB

                                                                                                                

                                                                                                                        

Firma Web-Art

webart bilgoraj projektowanie tworzenie stron www informatyczne uslugi projekty graficzne male

Projektowanie i Tworzenie Stron WWW. Grafika Komputerowa. Usługi Informatyczne

Rzeczoznawca

AUTOZBYT LOGO JPEG niebieskie

Opinie techniczne i wyceny 

Agencja AdaArt

Logo Ada art

 Agencja Artystyczna Ada

Firma Motoluka

images

 Sklep Motocyklowy

Piekarnia Spustek

spustek

OSK "LUIS"

 

OSK LUIS

 

Serwis opon BIELAK

 

Premio opony Bielak

 

Autoservice "Darex"

 

darex

 

FotoFilm Planet

FotoFilm Planet Tarnobrzeg W.Sabat logo

  • drift.jpg
  • DSC_0112_Kopiowanie.JPG
  • wrak_race_zelebsko.JPG
  • wyscigi1.jpg